Το ουρογεννητικό σύνδρομο και η οπτική ενός «πολύτιμου» συντρόφου

Θα ήθελα πολύ να πω σε όλους τους συζύγους που οι γυναίκες τους υποφέρουν με πόνο κατά τη σεξουαλική επαφή μετά τη θεραπεία καρκίνου  , να τις στηρίξουν στις επιλογές τους και η ζωή τους σύντομα θα επιστρέψει, ίσως και καλύτερη, σε αυτό που γνώριζαν πριν τον καρκίνο»

Η Αγγελική διεκδίκησε την ποιότητα της ζωής της με αισιοδοξία και θάρρος, στηριζόμενη στις δυνάμεις της αλλά και στη σύνδεση της με τον σύζυγό της, που συνοδοιπόρησαν σε αυτό το «θεραπευτικό» ταξίδι και βρήκαν μαζί τη χαρά και την ικανοποίηση στην ερωτική τους ζωή.

Το πρόβλημα της αδυναμίας ερωτικής συνύπαρξης οφείλονταν στην ξηρότητα και τη δυσπαρευνία  (πόνο κατά τη σεξουαλική επαφή)  που βίωνε η Αγγελική, ως επίπτωση της θεραπείας του καρκίνου.

«Το πρόβλημα του πόνου κατά την ερωτική πράξη προέκυψε μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας του καρκίνου  . Όσο διαρκούσαν οι θεραπείες η Αγγελική ήταν εξουθενωμένη. Όταν ένιωσε καλύτερα διαπιστώσαμε ότι ήταν αδύνατη η ερωτική επαφή διότι πονούσε πολύ και υπέφερε με ξηρότητα. Στην αρχή το μόνο που με ενδιέφερε ήταν το θέμα της ασθένειάς της και ήθελα να ξεπεραστεί. Όταν η Αγγελική ένιωσε έτοιμη να ξαναβρεθούμε ερωτικά, κατάλαβα πόσο σημαντική ήταν η ερωτική μας ζωή για την ποιότητα ζωής που αναζητά κάθε άνθρωπος που επιβιώνει από καρκίνο».

Η Αγγελική ξεκίνησε θεραπεία στο φυσικοθεραπευτήριο ΦΘ ΠΡΑΞΙΣ και δε δίστασε από την πρώτη στιγμή να  κάνει φυσικοθεραπεία πυελικού εδάφους  και να χρησιμοποιήσει συνδυαστικά τους ειδικούς κολπικούς διαστολείς  που συμβάλλουν στις ειδικές ασκήσεις νευρομυϊκής χαλάρωσης του πυελικού εδάφους. Η συνδυαστική χρήση των διαστολέων με την ορθή εκτέλεση των ασκήσεων επανεκπαίδευσης των μυών του πυελικού εδάφους επιταχύνουν την αποκατάσταση και αποτελούν ένα ουσιαστικό βοήθημα στην πορεία της.

«Τα αποτελέσματα της φυσικοθεραπευτικής αντιμετώπισης για την αποκατάσταση του πόνου και της ξηρότητας που της είχε δημιουργήσει η θεραπεία του καρκίνου  ήταν εντυπωσιακά γρήγορα. Πραγματικά, νομίζω ούτε η Αγγελική, σίγουρα ούτε και εγώ, περίμενα να αντιμετωπιστεί τόσο γρήγορα ο πόνος και να πηγαίνει ολοένα και καλύτερα. Όχι μόνο υπήρχε πλέον σεξουαλική επαφή αλλά δεν το πιστεύαμε ότι νιώθαμε και οι δύο πολύ καλά».

Η Αγγελική ήταν πολύ συνεπής με τη θεραπεία της.  Έκανε ακριβώς και συνεχίζει να κάνει τις ασκήσεις πυελικού εδάφους, χρησιμοποιεί συνδυαστικά τους κολπικούς διαστολείς,  που χρειάζονται για να βελτιώνεται και να μη νιώθει πόνο και αυτό της μειώνει το άγχος, την βοηθά να χαλαρώνει και να είναι θετική και αισιόδοξη.

«Δεν υπάρχει λόγος για καμία γυναίκα να δυσκολεύεται να επικοινωνήσει στον σύζυγό της τη θεραπεία που πρέπει να ακολουθήσει. Αυτό που περνάει μία γυναίκα που έχει επιβιώσει από καρκίνο, έχει κάνει επεμβάσεις, χημειοθεραπείες ή και ακτινοβολίες, είναι πολύ δύσκολο. Εξίσου δύσκολη είναι και η κατάκτηση της ποιότητας της ζωής της μετά από αυτό. Θα πρέπει να στηρίζεται σε αυτήν την προσπάθεια, πρώτα από όλους, από τον σύντροφό της».